SZKOŁA PODSTAWOWA
im. MIKOŁAJA REJA
w REJOWCU FABRYCZNYM

ADRES SZKOŁY

Szkoła Podstawowa

im. Mikołaja Reja

ul. Lubelska 18

22-170 Rejowiec Fabryczny

NIEZBĘDNIK

- kalendarz roku szkolnego

- dzwonki

- plan lekcji

 

- blog matematyczny

- blog SKO

BIP

„Matematyczne koło ratunkowe” - czyli pomoc koleżeńska

Martin Luther King powiedział kiedyś, że "Najbardziej niezmiennym i ważnym pytaniem życia jest: Co robisz dla innych?". Doskonale sentencję tę rozumieją, a oprócz tego wcielają w życie, uczennice gimnazjalnej klasy II „B”: Amelia Oleszczyńska, Aleksandra Moniakowska, Natalia Więch i Martyna Stankiewicz, które od września 2017 roku pod kierunkiem nauczycielki matematyki pani Ewy Oleszczyńskiej, udzielają rad i wskazówek swoim młodszym kolegom z klas V i VI szkoły podstawowej.

Dziewczynki doskonalą ich umiejętności matematyczne, tłumaczą niezrozumiałe treści, zawiłe zagadnienia, pomagają przygotowywać się do kartkówek i sprawdzianów, a także odrabiać prace domowe. Dzięki tym „korepetycjom” dzieci nie tylko pogłębiają konkretną wiedzę i umiejętności, ale dostają  wsparcie w przełamaniu wewnętrznych oporów, dostrzegają swoją wartość, a przede wszystkim wyrabiają przekonanie, że matematyka wcale nie musi być trudna i każdy może odnieść sukces, a tym samym poprawić swoje oceny.

Zajęcia odbywają się systematycznie raz w tygodniu i mogą w nich uczestniczyć wszyscy chętni uczniowie.

kolomatematyczne2017 2018

"Uczeń w działaniu"

W ramach innowacyjnego programu „Uczeń w działaniu”, wychodząc naprzeciw potrzebom dzieci, nauczycielki Agnieszka Gepner i Anna Klin zorganizowały w Szkole Podstawowej im. Mikołaja Reja w Rejowcu Fabrycznym zajęcia feryjne dla uczniów klas VII. Prowadzone były jako wolontariat,​ we współpracy z Miejskim Ośrodkiem Kultury „Dworek” w Rejowcu Fabrycznym. Zajęcia polegały na przeprowadzeniu zabaw i eksperymentów badawczych wykorzystujących wiedzę z dziedzin takich jak matematyka, fizyka czy chemia. Zabawy te stanowią podstawę wielokierunkowego rozwoju dziecka. Rozwijając umiejętność krytycznego myślenia, myślenia przyczynowo - skutkowego, porównywania i uogólniania, wpływają na rozszerzenie horyzontów myślowych uczniów. I chociaż niektóre eksperymenty wydają się trudne, bo związane z dziedzinami, takimi jak fizyka lub chemia, to dają dziecku okazję do odkrywania i zgłębiania fascynującego świata przyrody i techniki, a wiedza i umiejętności zdobywane w II etapie edukacji staną się inspiracją i pomostem do wiedzy zdobywanej na kolejnych szczeblach edukacji.


Obecnie gościmy

Odwiedza nas 96 gości oraz 0 użytkowników.