Misja i wizja szkoły
Wizja Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Reja w Rejowcu Fabrycznym
Nasza szkoła podstawowa podejmuje działania zmierzające do stworzenia nowoczesnej placówki na miarę XXI w, która przygotuje uczniów do podjęcia dalszej nauki w dynamicznie zmieniających się czasach.
Chcielibyśmy, aby nasza placówka zapewniała uczniom wszechstronny rozwój osobowości.
Aby absolwenci opuszczający mury naszej szkoły byli ludźmi, którzy kierują się w swoim życiu ogólnie przyjętymi wartościami moralnymi, swoje osiągnięcia zawdzięczają samodzielnej i rzetelnej pracy, prowadzą zdrowy styl życia i są dumni ze swojego pochodzenia.
Chcielibyśmy, aby nasz placówka rozwijała wśród uczniów przymioty duszy i ciała zgodnie z zasadą:
„W zdrowym ciele – zdrowy duch”, a przede wszystkim przygotowywała młodych ludzi do dalszej edukacji zgodnie
z zasadą: „Uczyć, aby mądrze i godnie żyć”.
Chcemy, by Rodzice darzyli szkołę zaufaniem, Nauczyciele mieli satysfakcję z wykonywanego zawodu,
a Szkoła cieszyła się uznaniem środowiska.
Misja Szkoły Podstawowej im. im. Mikołaja Reja w Rejowcu Fabrycznym
Aby przedstawioną Wizję można było zrealizować, muszą być podjęte następujące
zadania:
1. Wspólne opracowanie z uczniami, rodzicami, organem prowadzącym szkołę i organem nadzoru pedagogicznego długofalowego Programu Rozwoju.
2. Systematyczne badania i monitorowanie działań szkoły uwzględniające potrzeby jej klientów (uczniów, rodziców, nauczycieli).
3. Bieżąca ewaluacja i modyfikacja programów.
4. Udostępnianie systemu informacji w szkole każdemu zainteresowanemu pracą szkoły.
5. Podnoszenie kwalifikacji nauczycieli zgodnie z potrzebami szkoły, aby zdobytą wiedzę i umiejętności wykorzystać do pracy z uczniami.
6. Ścisła współpraca z organem prowadzącym szkołę.
7. Współpraca z organizacjami i instytucjami wspierającymi pracę szkoły w wypełnianiu zadań edukacyjnych
i wychowawczo-opiekuńczych.
8. Promowanie i wspieranie programów nauczania, w tym innowacyjnych inspirującychuczniów do samodzielnego zdobywania wiedzy.
9. Efektywna praca nauczycieli z uczniami o szczególnych potrzebach poprzez dostosowanie programów nauczania do możliwości uczniów oraz stosowanie różnych metod i form pracy w procesie dydaktyczno- wychowawczym.
10. Propagowanie higieny pracy ucznia.
11. Propagowanie zdrowego stylu życia.
12. Stworzenie kompleksowo oddziaływującego środowiska wychowawczego mającego na celu wszechstronny rozwój osobowościowy uczniów w wymiarze intelektualnym, psychicznym, społecznym, zdrowotnym, estetycznym, moralnym i duchowym.
13. Wspieranie rozwoju zawodowego nauczycieli, który jest warunkiem koniecznym w podnoszeniu jakości pracy szkoły.
14. Bieżąca aktualizacja dokumentów szkolnych w kontekście prawa oświatowego przez dyrektora oraz organy szkoły.
15. Pozyskiwanie środków na realizację zadań szkoły.
MODEL ABSOLWENTA
Uczeń naszej szkoły:
1. Umie dokonywać odpowiedzialnych wyborów
- Umie podejmować decyzje
- Zna skutki swoich decyzji
- Wie, dlaczego podejmuje działania
- Jest w stanie ponieść konsekwencje swego działania
- Umie krytycznie ocenić swoje możliwości
- Zna swoje mocne i słabe strony
- Nazywa i analizuje oraz wyraża swoje uczucia
- Wpływa na swój rozwój osobowy – samowychowanie
2. Współtworzy grupę społeczną
- W swoim postępowaniu kieruje się szacunkiem w relacjach z innymi, szanuje i dostrzega ich wysiłek oraz pracę
- Stara się być odpowiedzialnym za innych
- Jest wrażliwy na cierpienie, ból i krzywdę
- Cieszy się z sukcesów swoich i drugiego człowieka
3. Zna wartość rodziny i swoje w niej miejsce
4. Dostrzega urodę świata i potrafi w sposób odpowiedzialny korzystać z zasobów środowiska naturalnego
5. Zna i szanuje polskie dziedzictwo kulturowe, jest otwarty na europejskie i światowe wartości kultury.